När du bokat dina platser får du en bekräftelse på din bokning och betalning eller Faktura. Du erhåller då också resehandlingar och närmare information om exakt avgångstid, incheckningstid osv. Efter att biljetten är bokad är den ej återbetalningsbar. Vid beställning av resan måste du uppge din e-postadress och ditt mobiltelefonnummer. Det är viktigt att dessa uppgifter är korrekta då det är det enda sättet för oss att kontakta dig på.
När du har beställt din biljett kommer dina resedetaljer inkluderat ditt referensnummer sändas till dig via e-post som innehåller resedokument samt en bekräftelse för resan. Vänligen ha denna information tillgänglig under din resa.
Namnändring
Möjlighet finns att namnändra biljetten, detta måste göras senast 10 timmar före avgång gällande morgon/förmiddags-avgången,
och 4 timmar före eftermiddag/kvällsavgången. Namnändring är kostnadsfri.
Ombokning
Vid ombokning till annan avgång utgår en ombokningsavgift på 400 kr + moms plus eventuell mellanskillnad på biljettpriset.
All ombokning sker direkt på vår hemsida, under rubriken "Boka om". Ombokning kan ej göras via telefon.
Ombokning kan göras fram till 10 timmar före morgon/förmiddagsavgången och 4 timmar före eftermiddag/kvällsavgången.
Betalning via Payson
Genom Payson kan du som privatperson betala via faktura med 14 dagars betalningsvillkor. Alternativt med VISA/Mastercard. Som privatperson måste du ange dina personuppgifter och adressen måste vara den du är skriven på. Betalning via Payson är avgiftsfritt.
Företagsfaktura
Du kan välja Företagsfaktura mot en avgift på 100 kr + moms vilket innebär att du får din faktura i samband med bokningen som du själv skriver ut. Notera att vi inte skickar fakturan via vanlig post. Fakturan sänds enbart som en PDF-fil, alternativt E-faktura. Kredittiden är 30 dagar. Vid för sen betalning utgår påminnelseavgift på 150 kronor samt ränta enligt räntelagen. Notera att du skall ange fakturadressen, speciellt viktigt om du har en separat fakturadress.
Referensnumret är den enda bekräftelsen på din reservation. Referensen från Almedalsflyget innehåller sex siffror eller en kombination av 6 siffror eller bokstäver. En reservation är inte bekräftad förrän du fått ett referensnummer.
Almedalsflyget förbehåller sig rätten för tidändringar. Alla ändringar som gäller tidpunkt för resan meddelas via den e-postadress eller på det telefonnummer som angetts i reservationen. Kontrollera gärna att inte avgången är ändrad dagen innan din resa. Almedalsflyget ansvarar inte för missad avgång pga av att flygtiden är ändrad.
Incheckning
Incheckning på respektive flygplats skall ske senast 30 minuter före aviserad avgång. I det fall incheckningen stängt eller passagerare nekas boarding är biljetten förbrukad.
I det fall en flygning skulle bli inställd betalas erlagd biljettpris tillbaka. Almedalsflyget/Tadema AB, kan aldrig bli mer ersättningsskyldig än ersättning för biljettkostnaden. Almedalsflyget/Tadema AB ansvar begränsas enbart till ovan och några ytterligare krav kan inte ställas på grund av förseningar eller inställda turer.